TECHNICZNE WŁAŚCIWOŚCI

Socjologowie ustalili, że technicznymi właściwo­ściami samochodów interesuje się tylko mniejszość posiadaczy, głównie mężczyźni pochodzący z niż­szych warstw społecznych. Najważniejszym zaś od­kryciem, dominującym nad całym studium, jest to, że samochody są nosicielami wielkiej ilości rozmai­tych znaczeń społecznych. Są wysoko cenione, po­nieważ „zapewniają możność wyrażenia […] charak­teru, temperamentu i wyobrażenia o sobie właści­ciela i kierowcy […] Kupno samochodu jest proce­sem wzajemnego oddziaływania osobowości wozu i jednostki ludzkiej.” Sprawozdanie przedstawiło syntetyczne sylwetki właścicieli różnych marek samochodów, do których wpisano określenia wskazujące dominujące cechy danego właściciela oraz zaznaczono ich relatywną wagę. Oto kilka przedstawionych sylwetek: Cadillac: „Dumny… błyskotliwy… kupiec… w śre­dnim wieku… ruchliwość społeczna… dobre docho­dy… odpowiedzialny.”

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj! Nazywam się Teresa Janowska jestem księgową z wieloletnim doświadczeniem i prowadzę tego bloga w formie hobby. Mam nadzieję, że podobają Ci się moje wpisy, jeśli tak to będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz komentarz!
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.