Nieuczciwa konkurencja – co to i jak z nią walczyć

Nie każdy człowiek jest uczciwy. To stwierdzenie nie dziwi chyba nikogo, zgodzą się z nim na pewno osoby obracające się w świecie gospodarki. Biznes to czasem pole bitwy, a reguły walki nie zawsze są czyste. Nie jest jednak tak, że wszystkie chwyty są tu dozwolone – wiele zagrań nieuczciwych konkurentów jest uregulowanych jako naruszenie prawa lub złamanie przepisów. Dzięki temu można z nimi walczyć. Do takich działań należy próba uzyskania poufnych informacji, wprowadzanie w błąd lub pomawianie w mediach. Niedozwolone jest także naśladowanie produktów, czyli tworzenie towarów, które mogą być pomylone z oryginałem. Przez takie działania cierpimy nie tylko my jako właściciele firmy, ale też cała branża, która traci wiarygodność. Przede wszystkim miejmy jednak na uwadze dobro naszego klienta, który ze względu na takie nieobyczajne działania może zostać poszkodowany – nie otrzymać towaru odpowiedniej jakości lub zostać po prostu wprowadzonym w błąd. Ustawa z 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji ma na celu zapobieganie takim praktykom, a jeśli zaistnieją, skuteczne ich ściganie i karanie. Czyny nieuczciwej konkurencji są bowiem zagrożone nawet karą więzienia od dwóch do ośmiu lat.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj! Nazywam się Teresa Janowska jestem księgową z wieloletnim doświadczeniem i prowadzę tego bloga w formie hobby. Mam nadzieję, że podobają Ci się moje wpisy, jeśli tak to będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz komentarz!
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.